Bramy garażowe Luxahaus.pl
Garaż stanowi integralną część każdego domu i podobnie jak wnętrze mieszkalne, powinien być dobrze chroniony. Często przechowujemy w nim nie tylko pojazd, ale również narzędzia, zapasowe opony oraz inne przydatne artykuły. Warto więc zadbać zarówno o wygodę korzystania z niego, jak i właściwe zabezpieczenie znajdujących się w nim dóbr. Odpowiednio dopasowana brama garażowa zapewni ci nie tylko komfort użytkowania, ale również posłuży przez wiele lat.
Jakie są rodzaje bram garażowych?
Dawniej bramy garażowe inne niż ręcznie uchylane kojarzone były z luksusem - ich koszt był wysoki, więc mało kto mógł sobie na nie pozwolić. Obecnie produkty tego typu są dostępne w dużo niższych cenach, przez co stały się bardziej dostępne. Poprawiła się również ich jakość - odpowiednio użytkowane bramy garażowe mogą służyć bezawaryjnie przez długie lata i nie ulegać wpływowi czasu. Wszystko dzięki najwyższej jakości materiałom i zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań.
Obecnie jednymi z chętniej montowanych przez Polaków są bramy rolowane. To bardzo wygodne i praktyczne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić masę przestrzeni na podjeździe oraz wewnątrz samego garażu. Z wyglądu przypominają one nieco rolety sklepowe, ale są o wiele bardziej wytrzymałe i wykonane z zupełnie innych materiałów. Sterowanie nimi jest dziecinnie proste - wystarczy uruchomić proces zwijania lub rozwijania bramy za pomocą pilota lub montowanego na ścianie guzika i cierpliwie poczekać.
Innym z chętnie wykorzystywanych w polskich domach rozwiązań są bramy segmentowe. Wymagają one nieco więcej miejsca w garażu, ale odznaczają się dużą niezawodnością i ogromną wytrzymałością. Bramy garażowe tego typu świetnie się prezentują, dzięki czemu nie zaburzają zewnętrznej estetyki domu. Sterowanie nimi może być zarówno ręczne, jak i automatyczne. Przy wyborze pierwszej z opcji nie musisz więc martwić się ewentualnymi awariami, ponieważ w każdej sytuacji będziesz w stanie wydostać swój pojazd na zewnątrz. Bramy segmentowe chronią garaż przed utratą ciepła, dzięki czemu znajdujące się w środku opony i płyny eksploatacyjne nie ulegną wpływom niskich temperatur.